11.10.2012

Nákladní vozy značky TATRA jsou osvědčeným a spolehlivým partnerem v těžařském průmyslu. TATRA PHOENIX pokračuje v tradici svých předchůdců a staví na jejich pověsti.

Pro australský trh byl představen nový prototyp TATRA PHOENIX 8x8 s užitečným zatížením 32 tun, ochranným systémem kabiny ROPS/FOPS od společnosti KOBIT, centrálním systémem dohušťování pneumatik (CTIS) a sklopnou korbou o objemu 18 m3 od společnosti VS-Mont. I když bylo toto nákladní vozidlo postaveno jako prototyp pro testování nástaveb, podvozek této aplikace je již plně připraven pro sériovou výrobu. Standardní výbava těchto speciálních aplikací již obsahuje kolové redukce, motorovou brzdu MX, intardér a vyhřívanou korbu.

Představované vozidlo je vybaveno motorem značky PACCAR MX o objemu 12,9 l a výkonu 340 kW, šestnáctistupňovou automatizovanou převodovkou ZF AS-Tronic a dvoustupňovou přídavnou převodovkou.

Podvozek pro těžařské aplikace může být dodán s manuální či automatizovanou převodovkou ZF (EcoSplit, AS-Tronic), zadními pneumatikami 24.00 R21 a předními 16.00 R20. Zákazník si může rovněž vybrat mezi jednostupňovou a dvoustupňovou přídavnou převodovkou značky TATRA. Přínosem pro posádku je pak prostorná a ergonomická kabina, která může být dodatečně vybavena nezávislým topením.

První uživatelské testy pro tento konkrétní segment naznačují, že se zákazníci mohou spolehnout na robustní a pohodlné vozidlo s dlouhou životností, s plněpohonným podvozkem a výkonnými motory PACCAR MX, které nabízí nízkou spotřebu paliva.

Více podrobností o nákladních vozech TATRA PHOENIX naleznete na www.tatraphoenix.com.