Motory

  • Vzduchem chlazené motory TATRA Euro 2 – Euro 5
  • Kapalinou chlazené motory PACCAR MX Euro 3 – Euro 6
  • Kapalinou chlazené motory Cummins
  • Kapalinou chlazené motory Renault DXi 7
  • Možnost implementace různých motorů na podvozek TATRA

Možnosti zástavby motorů

 

Euro 2

Euro 3

Euro 4

Euro 5

Euro 6

TATRA PHOENIX

 

PACCAR MX 13;
Výkon: 265, 300, 340, 375 kW

 

PACCAR MX 13;
Výkon: 265, 300, 340, 375 kW

PACCAR MX 11;
Výkon: 271, 291, 320 kW

PACCAR MX 13;
Výkon 302, 340, 375 kW

TATRA FORCE (T815-7)

TATRA T3B-928;
Výkon: 230, 285, 325 kW

TATRA T3C-928;
Výkon: 230, 285, 325 kW

Cummins ISL

TATRA T3D-928;
Výkon: 230, 285, 325 kW

Cummins ISL

TATRA T3D-928;
Výkon: 230, 285, 325 kW

Cummins ISL

 

TATRA TERRA (T815-2)

TATRA T3B-928;
Výkon: 230, 285, 325 kW

TATRA T3C-928;
Výkon: 230, 285, 325 kW

TATRA T3D-928;
Výkon: 230, 285, 325 kW

TATRA T3D-928;
Výkon: 230, 285, 325 kW

 

TATRA TACTIC (T810)

 

Renault DXi7 240;
Výkon: 177 kW

 

Renault DXi7 240;
Výkon: 177 kW

 

Motor TATRA

Jde o vzduchem přímo chlazený osmiválcový vznětový motor s přímým vstřikem paliva, s válci do V (úhel rozevření 90 stupňů) o zdvihovém objemu 12,7 litrů, s přeplňováním pomocí turbodmychadla a s chladičem plnicího vzduchu, umístěným přímo nad motorem.

Motor je vybaven mechanicky regulovaným řadovým vstřikovacím čerpadlem. Mezi unikátní technická řešení patří valivě uložený klikový hřídel, který je sešroubovaný z jednotlivých segmentů.

Motor je nabízen v emisních specifikacích Euro 2 (řada T3B-928), Euro 3 (řada T3C-928), Euro 4 a Euro 5 (řada T3D-928). Pro plnění přísných limitů škodlivin - dle norem Euro 4, resp. 5 je použito systému selektivní katalytické redukce SCR, kdy do výfukového traktu je vstřikováno oxidační činidlo známé pod obchodním názvem AdBlue.

Výkonové parametry originálních vzduchem přímo chlazených motorů TATRA jsou v rozsahu 230 kW - 325 kW, resp. 1400 Nm - 2100 Nm.

Výhodou motorů TATRA je absence složitého elektronického řízení a snadná údržba a servisovatelnost

Motory PACCAR MX

Moderní 11 a 13litrové, kapalinou chlazené, řadové šestiválce. Pro různé emisní normy jsou vybaveny různými komponenty. Motory PACCAR MX 11 a MX13, Euro 6 jsou nově vyvinutými motory, které jsou vybaveny systémem zpětného spalování výfukových zplodin EGR, filtrem pevných částic DPF a systémem pro katalytickou redukci oxidů dusíku a čpavku na bázi SCR. Jsou vybaveny turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek VTG, které umožňuje optimalizovat výkon motoru již při nízkých otáčkách. Motory PACCAR MX 13, Euro 5 využívají k plnění emisních limitů této třídy pouze systému SCR.

Výhodou motorů PACCAR MX je jejich nízká hmotnost, nízká spotřeba a vysoký točivý moment již při nízkých otáčkách motoru. Pro motory PACCAR MX je k dispozici také výkonná motorová brzda MX Brake, která výrazně snižuje nároky na provozní brzy a jejich opotřebení.

Motory Cummins

K dispozici zákazníkům jsou také kapalinou chlazené motory Cummins v řadách ISL (do výkonu 260 kW a 1550 Nm) a ISM (do výkonu 325 kW a 2100 Nm). Jedná se o vznětové šestiválcové řadové motory o zdvihovém objemu 8,85 litru, resp. 10,8 litru, s přeplňováním a chlazením plnicího vzduchu. Motory Cummins vyhovují emisním třídám Euro 3 – Euro 5

Výhodou motorů Cummnins je jejich velikost a snadná zastavitelnost do podvozků modelů TATRA FORCE (T815-7) a TATRA TERRA (T815-2).

Motor RENAULT

Pro vozidla TATRA TACTIC s celkovou hmotností do 15t jsou využívány lehké, nízkoobjemové motory Renault DXi7 240, v emisních specifikacích Euro 3 a Euro 5. Pro svoji nízkou hmotnost jsou ideální volbou pro lehké plněpohonné vozidlo.