30.08.2013

Společnost TATRA TRUCKS a.s. ve spolupráci se svým dealerem společností PARMA servis s.r.o. prezentuje na výstavě Země živitelka 2013 v Českých Budějovicích od 29. srpna do 3. září 2013 svůj nejnovější počin – tahač zemědělských návěsů TATRA PHOENIX 6x6, který vyvinula ve spolupráci s Rolnickou společností Lesonice a.s.

Tři prototypy tohoto vozidla s jedinečným podvozkem tatrovácké koncepce byly homologovány na základě „individuálního řízení“ pro provoz na pozemních komunikacích jako traktory a jsou již Rolnickou společností Lesonice testovány v běžném provozu.

Výborná průchodnost vozidel TATRA terénem předurčuje jejich nasazení v těch nejtěžších podmínkách. Zemědělství, ve kterém se již tatrovky jako nosiče nástaveb (rozmetadla na hnůj, cisterny na kejdu, velkokapacitní korby atd.) osvědčily a řadu let používají, do této kategorie bezesporu patří.

Centrální nosná roura chránící všechny součásti hnacího traktu spolu s nezávisle vzduchově odpruženými výkyvnými polonápravami, které z tatrovek dělají v těžkém terénu šampióna, zaručují kvalitní a komfortní jízdu nejen pro řidiče; šetrně a spolehlivě nesou rovněž nástavby i přepravovaný náklad. Tahač zemědělský návěsů TATRA PHOENIX 6x6 je efektivní tam, kde je nutno přepravit zemědělské produkty rychle, a to i po silnici na delší vzdálenosti, kde je provoz silnějších traktorů z ekonomického hlediska nákladný.

Ke snížení provozních nákladů zemědělského tahače TATRA PHOENIX 6x6 v terénu i na silnici či zpevněných komunikacích významně přispívá i úsporný motor PACCAR MX o objemu 12,9 l ve třech výkonových variantách v kombinaci s manuální 16stupňovou převodovkou ZF, s automatizovanou 16stupňovou převodovkou ZF AS-Tronic, popř. 6stupňovou automatickou převodovkou značky Allison. Vystavený zemědělský tahač TATRA PHOENIX 6x6 byl vybaven dvoustupňovou přídavnou převodovkou značky TATRA, díky níž se zlepšuje ekonomika přepravy na silnici. V terénu pak tento speciální „traktor“ dosahuje ve srovnání s vozidly s tuhými nápravami vyšší rychlosti, která znamená v důsledku vyšší počet přeprav a potažmo i vyšší výdělek. Rozložení zatížení váhy návěsu na zadní nápravy vozidla s konfigurací 6x6 oproti 4x4 umožňuje vyšší nosnost návěsu, a tím dále zvyšuje produktivitu přepravy. Třetí řiditelná náprava (na přání zákazníka) zmenšuje vnější poloměr otáčení, který v kombinaci s návěsem s řiditelnými nápravami výrazně zlepšuje manévrovatelnost s vozidlem a rovněž zamezí jeho nežádoucímu smykování, které opotřebovává pneumatiky či udusává půdu na poli.

V neposlední řadě je vystavený tříosý tahač zemědělských návěsů kopřivnické automobilky TATRA TRUCKS vybaven širokými nízkotlakými traktorovými pneumatikami, které jsou šetrné k tomu nejcennějšímu, co zemědělcům dává obživu – k půdě.

Směr, kterým se kopřivnická automobilka vydala po změně majitelů, je zajímavým náznakem dalšího vývoje a snahy dobýt si na trhu nákladních a speciálních vozidel zpět své místo. Je to dobrá zpráva pro všechny řidiče i majitele firem, že sklápěčky, lesovozy, bagry, jeřáby, domíchávače a mnohé další typy vozidel značky TATRA jim pomohou zlepšit podmínky při jejich práci a díky jejich úspornějšímu provozu i hospodářský výsledek.