TATRA TRUCKS a DAF TRUCKS podepsaly smlouvu o strategické spolupráci

21.08.2014

Ve čtvrtek 21. srpna 2014 podepsali zástupci společností TATRA TRUCKS a.s. a DAF Trucks N.V. v nizozemském Eindhovenu novou smlouvu o dodávce motorů a kabin pro vozy TATRA 4x4, 6x6 a 8x8.

Smlouva také zahrnuje dodávky motorů podle normy EURO 6, které budou instalovány v novém modelu TATRA PHOENIX EURO 6, jehož představení se chystá na říjen tohoto roku.

Nová smlouva zahrnuje pokračování dodávek kabin a motorů EURO 3, 4 a 5 pro tatry. „Pro trhy v EU finalizujeme vývoj modelu PHOENIX EURO 6," upozornil Petr Rusek, předseda představenstva a obchodní ředitel TATRA TRUCKS a.s. „Vzhledem k výborným referencím od zákazníků Tatry na motory EURO 3, 4 a 5 od DAF, jsme rádi, že můžeme použít i nejnovější technologii od DAF dle normy EURO 6, která vyniká ve spolehlivosti i úspornosti. Kromě 12,9litrového motoru PACCAR MX-13 plánujeme pro vozy populární modelové řady PHOENIX používat i nový 10,8litrový motor PACCAR MX-11," doplnil Petr Rusek.

„DAF je pyšný na pokračování dodávek kabin a motorů pro TATRA TRUCKS," uvedl Ron Bonsen, člen představenstva DAF zodpovědný za marketing a prodej. „TATRA je přední výrobce na trhu plněpohonných vozidel, což výborně doplňuje vlastní nabídku DAF s modely s pohonem jedné či dvou náprav," dodal.

Tatrovky modelové řady PHOENIX můžou být servisovány v dealerské síti TATRA TRUCKS i dealerskou sítí DAF v případě komponent, které vyrábí. Řada dealerů DAF jsou také autorizovanými dealery TATRA TRUCKS.

Smlouva byla podepsána na straně TATRA TRUCKS Petrem Ruskem a Radkem Strouhalem, členem představenstva a finančním ředitelem. Na detailním vyjednávání podmínek smlouvy se podílel Martin Šustek, ředitel nákupu TATRA TRUCKS. Za automobilku DAF podepsal smlouvu Ron Bonsen.
Tatry s motory EURO 6 jsou určeny především pro zákazníky v zemích EU z oblasti stavebnictví, lesnictví, těžařství, zemědělství či komunálních služeb.

Historie spolupráce TATRA-DAF

Automobilky TATRA a DAF spolupracují od roku 2011, kdy byl uveden na trh model TATRA PHOENIX, který získal významné ocenění v rámci novinářské ankety Truck of the Year 2012 za nejlepší plněpohonné vozidlo. TATRA je výrobcem podvozku, DAF dodává kabinu, motor a převodovku. Výroba a kompletace vozidla probíhá v kopřivnickém podniku. Spolupráce automobilek zahrnuje od počátku i sdílení dealerské sítě a kooperaci na poli poprodejních služeb.

Od roku 2011 do konce července 2014 bylo v Kopřivnici vyrobeno více než 440 ks modelu TATRA PHOENIX, nejčastěji v plněpohonné verzi 6x6. Vozidla směřovala do nejrůznějších odvětví. Velmi pozitivní reference zaznívají např. z Lesů Sovenské republiky, kde funguje několik desítek souprav pro vývoz dřeva tvořených tahačem TATRA PHOENIX 6x6, či z dalších firem zabývajících se těžbou dřeva (Lesy ČR, Kloboucká lesní). Vozidla TATRA PHOENIX také úspěšně nahrazují starší kopřivnické modely i konkurenční vozidla v lomech a povrchových dolech, např. v Severočeských dolech či kaznějovské kaolínce patřící do koncernu LB-Minerals. Používá je i řada stavebních společností. Díky modelu TATRA PHOENIX v provedení agrotahač se tatrovky vrací také na česká a slovenská pole.

O Martinu Šustkovi, řediteli nákupu TATRA TRUCKS a.s.

Martin Šustek, který nastoupil na pozici ředitele nákupu ke dni 11. 2. 2014, má dlouholeté zkušenosti z oblasti managementu nákupu nadnárodních společností. V jeho kompetenci je strategie spolupráce a rozvoje vztahů se subdodavateli. Jeho posledním působištěm před nástupem do TATRA TRUCKS byla pozice manažera nákupu společnosti BANG & OLUFSEN s.r.o., která se zabývá výrobou elektroniky. Předtím ve stejné společnosti dlouhodobě zastával funkci manažera logistiky a náhradních dílů. Martin Šustek je absolventem Fakulty managementu a ekonomiky VUT v Brně.

O TATRA TRUCKS a.s.

Akciová společnost TATRA TRUCKS vlastní světoznámou kopřivnickou automobilku od března 2013, kdy získala podnik v dražbě kvůli nesplácení dluhů bývalým vlastníkem TATRA, a. s. Novým vlastníkům (čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera) a jejich klíčovým manažerům (předseda představenstva Petr Rusek odpovědný za obchod a místopředseda představenstva Radek Strouhal odpovědný za finance) se podařilo v první polovině roku 2013 obnovit výrobu a získat zpět elementární důvěru bank i subdodavatelů.

K 1. říjnu 2013 nastoupil do funkce generálního ředitele TATRA TRUCKS a.s. zkušený krizový manažer Petr Karásek, který předtím společně s dalšími odborníky připravil strategii stabilizace a dalšího rozvoje podniku. Pod jeho vedením ve společnosti TATRA TRUCKS a.s. úspěšně probíhá schválený plán restrukturalizace, v rámci které již společnost zeštíhlila o cca 120 pracovních pozic. K 1. 8. 2014 zaměstnávala 875 kmenových zaměstnanců v mateřské společnosti a necelých 600 ve dvou dceřiných společnostech zaměřených zejména na slévárenství a kovárenství.

Tržby TATRA TRUCKS a.s. za rok 2013 byly ve výši 2,6 mld. Kč. Výsledky jsou součtem za činnost společností Tatra a.s. v období do exekuce a současné společnosti TATRA TRUCKS a.s., která převzala aktivity společnosti Tatra a.s. v rámci exekuce 15. 3. 2013. V roce 2013 se TATRA TRUCKS a.s. podařilo vyrobit 763 kompletních vozidel (nejvíce od roku 2008) a prodala 722 vozidel. Pro rok 2014 plánuje společnost prodej více než 760 vozidel.

Tiskový servis TATRA TRUCKS a.s.

Andrej Čírtek
Tiskový mluvčí TATRA TRUCKS a.s.

TATRA TRUCKS a.s.
Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika
mob.: +420 602 494 208, tel.: +420 225 113 361
e-mail: andrej.cirtek@tatra.cz; web: tatra.cz