Kolomého čeká jubilejní desátý Dakar. Šoltys by rád nakoukl do Top 10.

20.11.2018

Nadcházející rok 2019 se pro závodní tým Buggyra Racing ponese v duchu oslav 50 let od vzniku značky a hned na jeho začátku chce uspět na Rallye Dakar. Své plány pro nadcházející, 41.ročník legendární soutěže představil tým sídlící v Roudnici nad Labem stylově v prostorách Národního Technického Muzea v Praze.

„Samozřejmě, že chceme vyhrát a uspět, ale upřímně řečeno, to je tak vzdálený cíl, že víme, že se musí potkat spousta dalších faktorů. Přistupujeme k tomu pokorně," řekl na úvod šéf týmu TATRA Buggyra Racing Jan Kalivoda. „Jsem rád, že jsme mohli tuto tiskovou konferenci uspořádat zrovna zde, kde můžeme krásně vidět vývoj techniky od samých počátků TATRY. Je to taková chlouba České republiky," pochvaloval si Kalivoda, který také prozradil pár informací k chystaným oslavám padesátiletého výročí značky Buggyra. „Všechno vlastně začalo už letos v Mostě, kdy Buggyra vstoupila na burzu virtuálních měn v podobě kryptoměny Buggyra Coin Zero. Další zajímavosti chystáme již během Dakaru, tak pečlivě sledujte naše sociální sítě ať toto krásné výročí můžete slavit společně s námi."

Po oboustranné spokojenosti byla letos prodloužena smlouva mezi roudnickou stájí a automobilkou TATRA TRUCKS a.s. o další dva roky. „Tato spolupráce je pro nás přínosná hned z několika hledisek. To první je určitě marketingové, kde během Dakaru je TATRA na očích snad všude v českých ale i zahraničních mediích. Tím druhým kritériem je vývoj, kdy ve spolupráci s Buggyrou testujeme komponenty, které bychom následně mohli využít i v sériově vyráběných vozech," řekl na tiskové konferenci mluvčí společnosti TATRA TRUCKS a.s. Andrej Čírtek.

Stejně jako týmový manažer i Martin Kolomý před rallye mluvil o štěstí, zároveň však věří i ve své schopnosti. Radost mu udělalo množství písku, které závodníky čeká. V dunách a písku by se mělo odjet až 70 procent z 3000 závodních kilometrů. "Písek mám rád. Doufám jen, že nebudeme vylézat z auta a vykopávat nebo ležet na boku," pousmál se rodák z Bruntálu, pro kterého to bude jubilejní desátý Dakar. "V rozježděném písku to bude peklo na zemi. Když se dostaneme zdraví do cíle, budeme spokojeni. Jsem velký optimista, ale na druhou stranu si uvědomuji, že už jsme měli hodněkrát různé problémy, snad se nám tentokrát vyhnou," řekl Kolomý, v jehož posádce bude opět navigátor Rostislav Plný a mechanik Jiří Stross.

Druhý kamion bude řídit Martin Šoltys, kterému letos při své premiéře těsně unikla nejlepší desítka, když dojel na pěkném dvanáctém místě. "Doufám, že druhý start bude o něco jednodušší. I když jsem se při premiéře písku trochu bál, tak jsem si ho nakonec zamiloval. Jsem celkem rád, že se pojede jen v Peru a nepojede se v nadmořských výškách v Bolívii," uvedl Šoltys, jenž se chce posunout do elitní desítky konečného pořadí.

Na jednačtyřicátý ročník rally Dakar se vydává i legendární navigátor Josef Kalina, ovšem v poněkud jiné roli, než byl doposud zvyklý. „Letos mě čeká role moderátora pořadu Dakar za oponou, který běžel na České televizi již loni a Buggyra pro nadcházející Dakar tento projekt převzala. Podíváme se v něm především do zákulisí týmů a porozhlédneme se i po závodní trase v Peru," prozradil Josef Kalina.