Skvělá pozice do druhé poloviny

09.01.2012

Čtvrtý ročník jihoamerického Dakaru se přehoupnul do své druhé poloviny. Zatímco ta první byla složena v drtivé většině ze super rychlých etap s tvrdými povrchy, druhá zavede všechny účastníky do pouští a nekonečných dunových polí.

První poloviny soutěže se nejlépe z jezdců se speciály TATRA zhostil InstaForex Team s Alešem Lopraisem za volantem ostrého speciálu „Jamal“. Rozdíly mezi špičkovými jezdci první desítky se počítaly na desítky sekund. Přes vysoké rychlostní průměry se Aleš Loprais pomaličku, ale jistě posunoval v průběžném hodnocení stéle výše a výše. Jako jediný dokázal držet efektivně krok s trojicí vozidel týmu De Rooy.

Poslední třetina etapy přede dnem volna v Copiapó však konečně ukázala sílu a odolnost vozidel TATRA, stejně jako vyzrálost a odhodlanost jejich posádek. Zhruba sto kilometrů prvního náročnějšího terénu dokonale zamíchalo pořadím. Aleš Loprais se díky své šikovnosti a dravosti stejně jako díky skvělému potenciálu svého soutěžního speciálu okamžitě dostal na druhé místo průběžného pořadí. Hluboký písek dokonale pohřbil vysoké ambice několika nebezpečných protivníků.

Skvěle si vede také Martin Kolomý za volantem trambusového speciálu TATRA Czech Dakar Teamu. V průběžném pořadí „nakoukl“ do první desítky s rozhodným postojem si místo ještě vylepšit. Petrobras Team Andrého de Azeveda bojuje s Tatrou 815 2T0R45 na čtrnáctém místě průběžné klasifikace. Další speciál TATRA Tomáše Vrátného uskupení Bonver Team drží s někdejším Lopraisovým speciálem solidní dvacáté páté místo (na nováčka to rozhodně není špatný výkon).

Do konce letošního Dakaru 2012 zbývá ještě celý týden a všechny etapy až do peruánské Limy povedou těžkým pouštním terénem. A právě v něm obvykle vozidla TATRA předvádějí své nepřekonatelné jízdní vlastnosti.