TATRA BUGGYRA RACING vyráží na Rallye DAKAR 2016

18.11.2015

Závodní tým TATRA BUGGYRA RACING s novým závodním speciálem TATRA PHOENIX 4x4 a již osvědčeným speciálem „Fat Boy" TATRA 815 4x4 Buggyra Martina Kolomého odstartoval na Rallye DAKAR 2016 a to symbolicky z mosteckého závodního okruhu.

Úkolem nového speciálu TATRA PHOENIX s posádkou ve složení Jaroslav Valtr (4násobný účastník DAKARu, dvojnásobný mistr České republiky OffROAD Maratonu), Josef Kalina (čtyřiadvacet aktivních sezón, trojnásobný vítěz Rallye DAKAR) a nováček Jiří Stross bude plnohodnotně doplnit týmového kolegu Martina Kolomého jedoucího s vozem TATRA 815 a společně podpořit snahy týmu TATRA BUGGYRA RACING o co nejlepší umístění.

TATRA 30 let na Rallye DAKAR

Start nového závodního PHOENIXE na Rallye DAKAR 2016, který koresponduje s novou modelovou řadou TATRA PHOENIX Euro 6, představuje určitou symboliku a navazuje na 30. výročí startu první tatrovky na nejtěžší dálkové rallye světa v roce 1986. K tomuto významnému výročí připravuje TATRA TRUCKS řadu doprovodných akcí, mezi které patří například vydání knihy, která tuto bohatou závodní minulost mapuje, nebo tematicky zaměřené Kopřivnické dny techniky, které navštěvují tisíce fanoušků značky TATRA a další techniky, která se na kopřivnickém polygonu začátkem června prezentuje.

Nová technika v doprovodu

Jako doprovodné vozidlo vyrazí na Dakar sériové vozidlo TATRA PHOENIX Euro 6 6x6 s 11litrovým motorem o výkonu 320 kW doplněné o nástavbu společnosti Contsystem tvořenou nosičem kontejnerů s hákovým nakladačem MULTILIFT XR. Toto vozidlo je určeno k převozu materiálu a náhradních dílů, zejména pneumatik. Dalším doprovodným vozidlem bude TATRA PHOENIX 8x8 s čtyřdvéřovou kabinou, která se svými rozměry zařadí mezi největší doprovodné stroje závodu.

Součástí příprav na vrchol letošní sezony jsou i náročné zátěžové testy

V rámci příprav na Rallye DAKAR proběhlo na „slovenské Sahaře" ve výcvikovém prostoru Senica na přelomu října a listopadu náročné testování závodních vozidel, kterého se zúčastnili i manažeři společnosti TATRA TRUCKS včetně generálního ředitele Petra Karáska a technického ředitele Radomíra Smolky, který si osobně nového závodního PHOENIXE prověřil za volantem.

„Část podvozku a mnoho technologických prvků nového PHOENIXE vychází z prověřeného speciálu TATRA 815 Martina Kolomého, nicméně celkový koncept prošel zásadními evolučními změnami. Pro TATRA TRUCKS je tedy tento vůz zároveň příležitostí k otestování různých technických řešení pro sériový podvozek TATRA PHOENIX," říká Radomír Smolka, který poznatky z Dakaru uplatňuje v rámci vývoje agregátů a zároveň se intenzivně podílí na vývoji dakarských speciálů závodního týmu TATRA BUGGYRA RACING.