TATRA na veletrhu BAUMA 2013

10.04.2013

První měsíce letošního roku přinesly tradiční české společnosti TATRA několik důležitých změn. Výroba a prodej těžkých nákladních vozidel všech modelových řad doznala významné konsolidace.

Z hlediska statistik se pak posunula v porovnání se stejným obdobím loňského roku do lepších čísel.

Značka TATRA získala nového majitele, společnost TATRA TRUCKS a.s., jenž zajistila kontinuitu výroby a převzala na sebe veškeré aktivity automobilky. Technický vývoj a výroba společnosti TATRA pravidelně přináší na automobilový trh významná konstrukční řešení, která nabízí zákazníkům komplexní dopravní řešení ve všech segmentech průmyslu, kde jsou provozována vozidla TATRA.

S novým majitelem na veletrhu BAUMA

Nákladní vozidla značky TATRA se, poprvé s novým majitelem, účastní prestižní mezinárodní stavební výstavy BAUMA 2013. Třicátý ročník mezinárodního veletrhu stavební a těžařské techniky, nákladních vozidel a zařízení proběhne na výstavišti v bavorském Mnichově ve dnech 15. až 21. dubna 2013.

TATRA TRUCKS, společně s německými dealery Gerhard Friedrich Metallbau und Fahrzeugehandel a DAF Berlin Nutzfahrzeuge Vertriebs- und Service GmbH, připravila v hale B na stánku číslo 303 prezentaci současné špičky svého výrobního programu.

Nejmodernější modelovou řadu těžkých nákladních vozidel z Kopřivnice reprezentuje čtyřnápravový stavební sklápěč TATRA PHOENIX, který jak ve standardní konfiguraci 8x8, a také v odlehčené variantě s pohonem 8x6, nabízí jedinečné jízdní vlastnosti a zajímavou přidanou zákaznickou hodnotu. Originální podvozek tatrovácké koncepce a komponenty hnacího traktu zahraniční provenience jsou, stejně jako moderní kabina s vysoce komfortním interiérem, zárukou plného uspokojení nejpřísnějších zákaznických požadavků. Motorizace skvělými, kapalinou chlazenými, agregáty PACCAR MX-13 samozřejmě splňuje nejpřísnější emisní limity dle směrnice Euro V a je připravena vyhovět rovněž nadcházející postupové normě Euro VI, která vstoupí v plnou platnost počínaje rokem 2014. Sklápěcí nástavby dodávají renomovaní výrobci, jako např. MEILLER, jeden z nejdůležitějších hráčů na trhu ve svém oboru, nebo dynamický slovenský výrobce, společnost VS-mont. Oba jsou strategickými partnery společnosti TATRA v segmentu nástaveb.

Zákaznický speciál

Speciální těžká nákladní vozidla TATRA reprezentuje na veletrhu Bauma 2013 důlní stavební vůz TATRA 815-732R90/39 8x8.1 R (1+3) se stavební nástavbou Fliegl s výtlačným systémem zajišťujícím efektivní vyprázdnění nákladového prostoru korby bez nutnosti jejího sklápění. Zákaznický požadavek nízké celkové výšky vozidla vedl k použití varianty standardního podvozku modelové řady T 815-7 s kompaktní nízkou kabinou a výše zmíněnému systému obsluhy vyprazdňování nákladní nástavby.

K pohonu vozidla slouží původní vzduchem přímo chlazený vidlicový osmiválec TATRA v emisní specifikaci Euro V s maximálním výkonem 325 kW/2100 Nm. Přenos výkonových parametrů na kola všech čtyř náprav zajišťuje automatická šestistupňová převodovka Allison 4500 a dvoustupňová přídavná převodovka TATRA, vozidlo je navíc vybaveno elektrickým retardérem Telma.

Na čtyřnápravovém podvozku s rozvorem náprav 3900 mm + 1450 mm + 1660 mm (uspořádání 1+3), nosností náprav 9 t, 2 x 16 t a 9 t s řiditelnou první a poslední nápravou, odpružením první a poslední nápravy vzduchovými vaky a druhé a třetí nápravy těžkou variantou kombinovaného systému KING FRAME s pneumatikami 16.00 R20 na první a poslední nápravě a 24 R21 na druhé a třetí nápravě je osazena dvoumístná RHD kabina TATRA 815-7 s integrovanou ochranou ROPS/FOPS (zesílená střecha a konstrukce kabiny s odpovídajícím uložením), která je nutná pro bezpečný provoz v důlních prostorech. Řízení poslední zadní nápravy je elektrohydraulické systému VSE. Systém pracuje se zatáčením zadní nápravy do rychlosti vozidla 40 km/h, v případě nutnosti se automaticky náprava vystředí do nulové polohy – funkce „safety“.

Jde o variantu standardní nabídky speciálních vozidel modelové řady T 815-7 6x6, 8x8 a 10x10 (8) s nízkou kabinou s úpravou ROPS/FOPS určené pro prodej primárně na australském kontinentu, společnost TATRA je však schopna nabídnout podvozky tohoto typu i pro ostatní trhy.

Nosný výrobní program značky TATRA staví na nejmodernější modelové řadě těžkých nákladních vozidel TATRA PHOENIX, u nichž byla s velkou výhodou zkombinována jedinečná konstrukce tatrováckého podvozku s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými a odpruženými polonápravami, hnací trakt zahraniční provenience, vysoce ceněná moderní kabina a vyspělé konstrukce nástaveb. Modelová řada TATRA PHOENIX znamená pro kopřivnickou automobilku, zákazníky, obchodní partnery, spolupracovníky či obdivovatele a příznivce značky významný krok vpřed při plnění programu důsledné zákaznické vstřícnosti.

TATRA na veletrhu Bauma 2013