TATRA TRUCKS a DAF TRUCKS podepsaly smlouvu o strategické spolupráci

21.08.2014

Ve čtvrtek 21. srpna 2014 podepsali zástupci společností TATRA TRUCKS a.s. a DAF Trucks N.V. v nizozemském Eindhovenu novou smlouvu o dodávce motorů a kabin pro vozy TATRA 4x4, 6x6 a 8x8.

Smlouva také zahrnuje dodávky motorů podle normy EURO 6, které budou instalovány v novém modelu TATRA PHOENIX EURO 6, jehož představení se chystá na říjen tohoto roku.

Nová smlouva zahrnuje pokračování dodávek kabin a motorů EURO 3, 4 a 5 pro tatry. „Pro trhy v EU finalizujeme vývoj modelu PHOENIX EURO 6," upozornil Petr Rusek, předseda představenstva a obchodní ředitel TATRA TRUCKS a.s. „Vzhledem k výborným referencím od zákazníků Tatry na motory EURO 3, 4 a 5 od DAF, jsme rádi, že můžeme použít i nejnovější technologii od DAF dle normy EURO 6, která vyniká ve spolehlivosti i úspornosti. Kromě 12,9litrového motoru PACCAR MX-13 plánujeme pro vozy populární modelové řady PHOENIX používat i nový 10,8litrový motor PACCAR MX-11," doplnil Petr Rusek.

„DAF je pyšný na pokračování dodávek kabin a motorů pro TATRA TRUCKS," uvedl Ron Bonsen, člen představenstva DAF zodpovědný za marketing a prodej. „TATRA je přední výrobce na trhu plněpohonných vozidel, což výborně doplňuje vlastní nabídku DAF s modely s pohonem jedné či dvou náprav," dodal.

Tatrovky modelové řady PHOENIX můžou být servisovány v dealerské síti TATRA TRUCKS i dealerskou sítí DAF v případě komponent, které vyrábí. Řada dealerů DAF jsou také autorizovanými dealery TATRA TRUCKS.

Smlouva byla podepsána na straně TATRA TRUCKS Petrem Ruskem a Radkem Strouhalem, členem představenstva a finančním ředitelem. Na detailním vyjednávání podmínek smlouvy se podílel Martin Šustek, ředitel nákupu TATRA TRUCKS. Za automobilku DAF podepsal smlouvu Ron Bonsen.
Tatry s motory EURO 6 jsou určeny především pro zákazníky v zemích EU z oblasti stavebnictví, lesnictví, těžařství, zemědělství či komunálních služeb.

Historie spolupráce TATRA-DAF

Automobilky TATRA a DAF spolupracují od roku 2011, kdy byl uveden na trh model TATRA PHOENIX, který získal významné ocenění v rámci novinářské ankety Truck of the Year 2012 za nejlepší plněpohonné vozidlo. TATRA je výrobcem podvozku, DAF dodává kabinu, motor a převodovku. Výroba a kompletace vozidla probíhá v kopřivnickém podniku. Spolupráce automobilek zahrnuje od počátku i sdílení dealerské sítě a kooperaci na poli poprodejních služeb.

Od roku 2011 do konce července 2014 bylo v Kopřivnici vyrobeno více než 440 ks modelu TATRA PHOENIX, nejčastěji v plněpohonné verzi 6x6. Vozidla směřovala do nejrůznějších odvětví. Velmi pozitivní reference zaznívají např. z Lesů Sovenské republiky, kde funguje několik desítek souprav pro vývoz dřeva tvořených tahačem TATRA PHOENIX 6x6, či z dalších firem zabývajících se těžbou dřeva (Lesy ČR, Kloboucká lesní). Vozidla TATRA PHOENIX také úspěšně nahrazují starší kopřivnické modely i konkurenční vozidla v lomech a povrchových dolech, např. v Severočeských dolech či kaznějovské kaolínce patřící do koncernu LB-Minerals. Používá je i řada stavebních společností. Díky modelu TATRA PHOENIX v provedení agrotahač se tatrovky vrací také na česká a slovenská pole.

O Martinu Šustkovi, řediteli nákupu TATRA TRUCKS a.s.

Martin Šustek, který nastoupil na pozici ředitele nákupu ke dni 11. 2. 2014, má dlouholeté zkušenosti z oblasti managementu nákupu nadnárodních společností. V jeho kompetenci je strategie spolupráce a rozvoje vztahů se subdodavateli. Jeho posledním působištěm před nástupem do TATRA TRUCKS byla pozice manažera nákupu společnosti BANG & OLUFSEN s.r.o., která se zabývá výrobou elektroniky. Předtím ve stejné společnosti dlouhodobě zastával funkci manažera logistiky a náhradních dílů. Martin Šustek je absolventem Fakulty managementu a ekonomiky VUT v Brně.