Motory

  • Vzduchem chlazené motory TATRA Euro 2 – Euro 5
  • Kapalinou chlazené motory PACCAR MX Euro 3 – Euro 6
  • Kapalinou chlazené motory Cummins
  • Možnost implementace různých motorů na podvozek TATRA

Možnosti zástavby motorů

 

Euro 2

Euro 3

Euro 4

Euro 5

Euro 6

TATRA PHOENIX

 

PACCAR MX 13;
Výkon: 315, 355, 390 kW

 

PACCAR MX 13;
Výkon: 315, 355, 390 kW

PACCAR MX 11;
Výkon: 270, 300, 330 kW

PACCAR MX 13;
Výkon 315, 355, 390 kW

TATRA FORCE (T815-7)

TATRA T3B-928;
Výkon: 230, 255, 300 kW

Cummins ISB;
Výkon: 221 kW

TATRA T3C-928;
Výkon: 240, 270, 300 kW

Cummins ISB
Cummins ISL
Cummins ISM
Cummins ISX

TATRA T3D-928;
Výkon: 250, 280, 325 kW

Cummins ISL
Cummins ISM

TATRA T3D-928;
Výkon: 250, 280, 325 kW

Cummins ISL
Cummins ISM

 

 


Cummins ISL
Výkon: 298 kW

TATRA TERRA (T815-2)

TATRA T3B-928;
Výkon: 230, 255, 300 kW

TATRA T3C-928;
Výkon: 240, 270, 300 kW

TATRA T3D-928;
Výkon: 250, 280, 325 kW

TATRA T3D-928;
Výkon: 250, 280, 325 kW

 

TATRA TACTIC (T810)

 

Cummins ISB

 

Cummins ISB

 

Motor TATRA

Jde o vzduchem přímo chlazený osmiválcový vznětový motor s přímým vstřikem paliva, s válci do V (úhel rozevření 90 stupňů) o zdvihovém objemu 12,7 litrů, s přeplňováním pomocí turbodmychadla a s chladičem plnicího vzduchu, umístěným přímo nad motorem.

Motor je vybaven mechanicky regulovaným řadovým vstřikovacím čerpadlem. Mezi unikátní technická řešení patří valivě uložený klikový hřídel, který je sešroubovaný z jednotlivých segmentů.

Motor je nabízen v emisních specifikacích Euro 2 (řada T3B-928), Euro 3 (řada T3C-928), Euro 4 a Euro 5 (řada T3D-928). Pro plnění přísných limitů škodlivin - dle norem Euro 4, resp. 5 je použito systému selektivní katalytické redukce SCR, kdy do výfukového traktu je vstřikováno oxidační činidlo známé pod obchodním názvem AdBlue.

Výkonové parametry originálních vzduchem přímo chlazených motorů TATRA jsou v rozsahu 230 kW - 325 kW, resp. 1400 Nm - 2100 Nm.

Výhodou motorů TATRA je absence složitého elektronického řízení a snadná údržba a servisovatelnost

Motory PACCAR MX

Moderní 11 a 13litrové, kapalinou chlazené, řadové šestiválce. Pro různé emisní normy jsou vybaveny různými komponenty. Motory PACCAR MX 11 a MX13, Euro 6 jsou nově vyvinutými motory, které jsou vybaveny systémem EGR, filtrem pevných částic DPF a systémem pro katalytickou redukci oxidů dusíku  na bázi SCR. Jsou vybaveny turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek VTG, které umožňuje optimalizovat výkon motoru již při nízkých otáčkách. Motory PACCAR MX 13, Euro 5 využívají k plnění emisních limitů této třídy pouze systému SCR.

Výhodou motorů PACCAR MX je jejich nízká hmotnost, nízká spotřeba a vysoký točivý moment již při nízkých otáčkách motoru. Pro motory PACCAR je k dispozici také výkonná motorová brzda MX Brake, která výrazně snižuje nároky na provozní brzy a jejich opotřebení.

Motory Cummins

K dispozici zákazníkům jsou také kapalinou chlazené motory Cummins v řadách ISB (od výkonu 210 kW a 970 Nm), přes ISL (do výkonu 298 kW a 1700 Nm), ISM (do výkonu 325 kW a 2100 Nm) až po ISX (do výkonu 447 kW a 2508 Nm). Jedná se o vznětové šestiválcové řadové motory o zdvihovém objemu od 6,7 l do 14,9 l, s přeplňováním a chlazením plnicího vzduchu. Motory Cummins vyhovují emisním třídám podle řad - ISB Euro 2 – 6, ISL Euro 3 – 6, ISM Euro 2 – 5 a ISX Euro 3 – 6.

Výhodou motorů Cummins je jejich velikost a snadná zastavitelnost do podvozků modelů TATRA FORCE (T815-7). V řadách ISL - ISX je volitelná výkonná motorová brzda C-brake (Jacobs).